Fysiopoint

Palvelut

Erikoisosaamiseemme kuuluu tuki- ja liikuntaelinvaivojen tutkiminen, hoito ja ennaltaehkäisy.

Tätä me teemme

Palveluihimme kuuluu fysioterapian lisäksi myös ortopedinen manuaalinen terapia, fasciamanipulaatio, urheilu- ja klassinen hieronta, akupunktiohoidot sekä kinesio- ja urheiluteippaukset.

Fysioterapia

Fysioterapian keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten toimintakykyä ja liikkumista. Yleensä fysioterapialla hoidetaan joko synnynnäisen vamman, sairauden, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttamaa alentunutta toimintakykyä. Hoitomenetelmiä ovat mm. fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu sekä manuaalinen terapia.

Fysioterapeutti suunnittelee tehokkaita ja tarkoituksenmukaisia, sekä oikealla tavalla kuormittavia harjoitusohjelmia.

OMT-Fysioterapia

Ortopedinen Manuaalinen Terapia on fysioterapian erikoistumisala. OMT-fysioterapia perustuu tarkkaan tutkimiseen ja kliiniseen päättelyyn. Terapiamuotoina käytetään mm. manuaalisia tekniikoita ja terapeuttista harjoittelua. Asiakkaalle ohjattavilla omaharjoitteilla pyritään tuki- ja liikuntaelinongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

Hieronta

Hieronnalla voidaan hoitaa esimerkiksi niska- ja hartiasärkyjä, jännityspäänsärkyä, unettomuutta, lihaskramppeja, nivelvaivoja sekä jännitystä ja stressiä. Hieronta laukaisee lihaskireyksiä ja jännitystä. Hieronta toimii myös ennaltaehkäisevänä hoitona erilaisiin vaivoihin. Hieronnan jälkeen aineenvaihdunta tehostuu, kivut lievittyvät, ihon joustavuus ja kudosten uusiutuminen paranee. Myös verenkierto vilkastuu, nivelten liikkuvuus paranee, lihaskireys vähenee ja mieli rauhoittuu. Hieronta on miellyttävää mutta tehokasta hoitoa, jolla on myös ja mieltä virkistävä vaikutus!

Urheiluhierontaa käytetään klassisen hieronnan lisänä, koska urheiluhieronnan otteet mahdollistavat syvemmälle lihaksistoon kohdistuvat vaikutukset. Urheiluhieronta täydentää klassista hierontaa ja soveltuu kaikille liikuntaa harrastaville hyötyliikkujista kilpaurheilijoihin.

Akupunktio

Suomessa fysioterapeutit käyttävät akupunktiota pääsääntöisesti tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoidossa. Akupunktiolla voidaan lievittää kipua ja rentouttaa lihaksia. Tällöin voidaan siirtyä helpommin aktiivisiin harjoitteisiin. Akupunktiolla voidaan hoitaa hyvin tuloksin esimerkiksi erilaisia päänsärkyjä, kuten vaikkapa migreeniä.

Kinesioteippaus

Kinesioteippausta käytetään yleisimmin kivun lievitykseen, liikkeen ohjaukseen tai asento- ja liiketuntemuksen parantamiseen. Kinesioteippauksella voidaan myös lisätä verenkiertoa ja vaikuttaa lymfakiertoon turvotuksen vähentämiseksi.

Fasciamanipulaatio

Fasciamanipulaatiota on kehitetty Italialaisen Luigi Steccon toimesta jo yli 30-vuotta. Fasciamanipulaatiossa hoitokohteena on pääasiassa kehon syvä fascia, eli lihaskalvo. Fasciamanipulaatio menetelmänä tuo esille mallin, joka auttaa tulkitsemaan lihaskalvojen osuutta tuki- ja liikuntaelimistön ongelmissa. Tämän manuaalisen menetelmän perusajatuksena on löytää tarkka, paikallinen fascian alue, joka liittyy tiettyyn rajoittuneeseen liikkeeseen. Kun rajoittunut tai kivulias liike (suunta) on löydetty, tunnistetaan paikallinen fasciassa oleva alue ja tätä tarkasti määritettyä fascian aluetta manipuloimalla voidaan palauttaa liikkeen laajuus ja kivuttomuus.

Kinetic Control

Kinetic Control on fysioterapia menetelmä, jonka ovat luoneet fysioterapeutit Sarah Mottram ja Mark Comerford. Kinetic Control menetelmän tavoitteena on tarkan tutkimisen ja liikehallinnan testien avulla löytää jokaisen asiakkaan kohdalla yksilölliset syyt kipujen/toimintahäiriön taustalla, jonka perusteella voidaan suunnitella yksilöllinen kuntoutusohjelma. Harjoitteilla pyritään lievittämään kipua ja palauttamaan liikkeen normaali hallinta. Harjoitteet ovat helposti kotona toteutettavissa. Kinetic Control yhdistettynä manuaaliseen terapiaan antaa hyvän lähtökohdan asiakkaan kuntoutumiseen ja toistuvien kipujen ennaltaehkäisyyn.

Yrityksille

Fysiopointin suunnittelemat ja toteuttamat liikunta- ja hyvinvointipalvelut ovat erinomainen apu työntekijöiden hyvinvoinnin parantamiseksi. Fysiopointilla käytettävien palveluiden lisäksi fysioterapia-, hieronta- ja liikuntapalvelut ovat helposti toteutettavissa myös esimerkiksi yrityksen omissa tiloissa.